מטיילים עם ילדים

משפחה מטיילת- הפעם בפאפוס!

כשהתלבטנו לאן לנסוע תחילה לא רצינו לחזור לאותו יעד אבל אז נזכרנו באי ששבה את ליבנו לפני כשנה וכמה נהנו במקום המקסים הזה. חשבנו לעצמנו ואמרנו למה לא?! הרי מדובר ביעד קרוב מאוד (כשעה טיסה מהארץ) ויחסית זול! – פאפוס, קפריסין.

בפאפוס יש אין ספור מלונות משפחתיים בסגנון הקלאבים הכל כלול עם בריכות ומגלשות.. כל מה שנותר זה רק לבחור בהתאם לתקציב וההרכב שבו טסים.

אנחנו יצאנו עם ילדים בגילאי 3 עד 10 ומנסיון עבר ידענו שעדיף לנו מלון "הכל כלול" כדי שלא נצטרך לחפש ארוחת צהריים ו/או ארוחת ערב ונישנושים, האמת זו הייתה החלטה מעולה.

טסנו עם ריינר RAYNER, למרבה ההפתעה מדובר במטוס מרווח יחסית (במקום הישיבה). 
אפשר ואפילו מומלץ מאוד להגיע עם סנדויצ'ים, חטיפים ומים לטיסה מאחר שכל דבר בטיסה הקצרצרה הזו עולה כסף.

שימו לב, בחזור חשוב מאוד לעשות צ'ק אין בזמן מאחר שאם לא עושים את צ'ק אין מראש אין בשדה מישהו מטעם חברת התעופה ולכן הם גובים ממי שמגיע לשדה ללא צ'ק אין כ- 40 אירו לנוסע!! 
מה שממש ביאס לנו את סוף הטיול אחרי שכל כך נהנו בנופש.

המלון שבחרנו-  ‪Louis Phaethon Beach‬

מלון 4 כוכבים "הכל כלול" וקרוב מאוד לשדה התעופה אבל רחוק מה HARBOR הנמל (את ההשלכות של זה אפרט מאוחר יותר). 

הסעה מהשדה למלון ובחזרה: ניתן להזמין מונית מראש או בתאום הסעה דרך המלון.

למקרה שתחליטו או תשכחו להזמין הסעה מראש קחו בחשבון שהנהגים שעומדים ומחכים מחוץ לשדה "מרביצים" מחיר ולגמרי אפשר להתמקח איתם, לדוגמא הציעו לנו ב-50 אירו למונית, אך לאחר התמקחות קצרה הורידו את המחיר ל- 20 אירו. (זהו המחיר פחות או יותר ששווה לשלם אלא אם כן המלון שלכם נמצא רחוק יותר.)

במהלך הטיול פגשנו נהג מונית מקסים בשם ניק הטלפון שלו: 357979133+, מבין כל הנהגים שפגשנו הוא היה זה שנתן לנו את המחירים הכי טובים והיה הכי סימפטי מבין כולם, בקיצור מומלץ .

איך האוכל במלון?

האוכל שמוגש במהלך כל שעות היום מגוון מאוד, עם מבחר יפה גם לצמחונים ובכלל למי ששומר על משטר של דיאטה.

כפי שציינתי מקודם מדובר במלון "הכל כלול" ז"א שהאכול נגיש מאוד במהלך היום מה שמקל מאוד עם ילדים, האוכל שמוגש בצהריים ליד הבריכה הוא לא רק מטוגן "ג'אנק פוד" יש המון פירות, ירקות, פסטות וגם קצת מתוקים.

האם יש אוכל כשר? אז התשובה היא- לא! 
ישראלים נוספים שהתארחו במלון סיפרו לנו כי בית חב"ד נמצא ממש קרוב כך שבכל ערב הם אכלו שם ובמהלך היום קנו ירקות ופירות בסופר. ההמלצה למי מכם ששומר כשרות עדיף להזמין את המלון כחצי פנסיון ולהשלים את הארוחות בבית חב"ד.

View this post on Instagram

😋😋

A post shared by Sneki (@sneki.jank) on

 איך החדרים?

החדר שאנחנו קיבלנו מתאים להרכב של עד 4 נפשות.

החדרים לא גדולים אבל מאוד פונקציונלי ז"א מיטה, שידה, שתי ספות, ארון ומקרר קטן, סידרו לנו את שתי הספות בחדר כך שגם עליהן אפשר לישון.

החדר פנה לחלק האחורי של המלון ממנו ראינו את הגלגל ענק של הלונה פארק, בסופו של דבר את מרבית שעות היום בילינו בבריכה לכן הנוף היה פחות מהותי לנו ועדין למי שכן רוצה לראות נוף אחר יש חדרים עם נוף לים – sea view קצת יותר יקרים.

אז מה עושים בפאפוס?

אטרקיות במלון-   
מגלשות-  כמה שהילדים נהנו מהם לא לתאר.. 3 מגלשות מים, אחד עם אבובים. מאחר שהמלון לא עמוס הילדים כמעט ולא חיכו בתור. 

בריכה– במלון שתי בריכות בגודל בינוני אבל שמספיקות לכולם ובנפרד יש בריכה רדודה עם מתקנים לילדודס ובריכה קטנטונת נוספת שהיא ייעודית לפעטות (דומה יותר לג'קוזי).

מסביב לבריכה ובתוכה יש מלא מתנפחים שאפשר לקחת ולהשתמש בהם, למרות שנראה לי שרוב האנשים קפצו לJUMBO ורכשו שם את המתנפחים.

השוס הוא שהבריכה פתוחה עד שבע בערב, אנחנו ישבנו מסביב לבריכה והילדים בתוכה עד שהמציל נאלץ לבקש שנצא והסיפור חזר על עצמו – הילדים לא רצו לצאת בעד שום הון שבעולם/ או ממתק.

צוות הווי ובידור– הצוות אנגלי, במהלך היום וכל יום הם עורכים הופעות ותחרויות במים ומחוץ למים ובכלל דואגים שלאורחים לא יהיה משעמם.
מבחינת הפעלות לילדים יש להם "KIDS CLUB" בו ניתן להשאיר את הילדים בזמן שהמבוגרים נמצאים בבריכה.
במסגרת ההפעלות הם נותנים לילדים לצבוע, משחקים, מכנים חולצות ועוד.

במידה ואחד הילדים מבקש לשרותים/לאכול/לשתות המפעילה מבקשת מכל הילדים להחזיק ידיים ולוקחת את כולם, השאר מחכים עד לסיום וחוזרים חזרה באותה הדרך.

אטרקציות בסביבה-
לונה פארק- ממש כמה דקות מהמלון בהליכה.

השטנץ של המקום זה שרוכשים טוקנים וכל מתקן שרוצים לעלות עליו משלמים עליו בטוקנים, כל טוקן שווה ערך ליורו אחד.

במקום יש כמה רכבות הרים, גלגל ענק, מכוניות מתנגשות, קרוסלות טרמפולינות ועוד.. מתאים לכל הגילאים, סה"כ הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו המבוגרים.!

 שייט ללגונה הכחולה- חשוב מאוד את השייט יש להזמין מראש!!

אנחנו לא הספקנו להזמין מראש ומאוד רצינו לצאת לשייט אז חיפשנו והתייעצנו עם צוות המלון שההצעה היחידה שלהם בהתחלה הייתה לוותר על השייט ורק אחרי התעקשות שאין מצב שאנחנו מוותרים אמרו לנו שאפשר להגיע עצמאית לכפר הדייגים LATCHI ומשם יוצא השייט לראות אם יש מקום פנוי באחת הספינות שיוצאות ללגונה הכחולה.

הצוות בדלפק היה ממש מקסים ואחת העובדות לקחה על עצמה לעזור לנו למצוא נהג שיוכל לקחת את כולנו ואפילו ביררה לנו את העלויות של השייט כדי שלא נגיע למקום נתברבר ולא נצליח לעלות לשייט (אחרי הכל אנחנו עם ילדים קטנים).

למזלנו הנהג עזר לנו לסגור את השייט עוד בטרם הגענו למקום ובמחיר סביר ביותר ואפילו משתלם יותר (משמעותית) ממה שהציעו לנו במלון.

העלויות: מונית מהמלון ל- LACHI וחזרה 120 אירו (שעה לכוון)
              שייט 13 יורו לאדם.

השייט ללגונה הכחולה היה מדהים, והנוף ואוו אין מספיק מילים שיוכלו לתאר את מה שראינו.
המלצה שלי: להגיע קצת מוקדם יותר כדי לתפוס מקום טוב, להביא מגבות, ומשקפות (למקרה שהשנורקלים לא יהיו טובים). 
בירידה מהשייט אפשר לטייל בנמל ולהנות ממסעדות מעניינות ומגלידריות מעולות.

 

קניות-  למי שמחפשת קצת קניות יש את הקניון המרכזי והיחידי באיזור שיש בו את החנות המוכרת והאהובה על כולם (בעיקר הורים) הלוא היא JUMBO.
בגדול מדובר בחנות הדומה מאוד למקס סטוק שלנו הישראלי אבל היא בסדר גודל ענק ויש בה מלא משחקים לכל הגילאים ובמחירים מעולים!! 

לקניון ניתן להגיע גם בתחבורה ציבורית אבל מהמלון שאנחנו שהינו בו היה צריך לקחת שני אוטובוסים וכשמדובר בהרבה אנשים וילדים זה היה קצת פחות נוח אז לקחנו מונית.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית בפאפוס מאוד נוחה וקלה להבנה, ניתן להגיע באמצעותה כמעט לכל מקום.

עלויות הנסיעה: מבוגר 1.5 אירו לנסיעה (עד לשעה 21:00 אחרי כן המחיר עולה ל2.5 אירו לנסיעה).

ניתן לרכוש כרטיס חופשי יומי בעלות של 5 אירו וכרטיס שבועי בעלות של 20 אירו.

התשלום מתבצע בעליה לאוטובוס.

למרות הנוחות בהתניידות בתחבורה ציבורית לעיתים נוח יותר לקחת מונית ואחרים אפילו יעדיפו לשכור רכב פרטי לתקופת השהות שלהם, לדעתי האישית צריך לראות מה אתם מתכננים לעשות בטיול.
אנחנו באמת היינו כמעט כל היום כל יום בבריכה פרט ליום אחד שהלכנו לקניון וערב נוסף שנסענו לנמל וטיילנו שם, אז לנו לאחר בדיקה וחישוב לא השתלם לשכור רכב.

דירוג הביקורתית

החופשה הייתה מעולה נהנו בטירוף, המלון היה בדיוק מה שהיינו צריכים עם הילדים- נופש בטן גב.

אז בדירוג הביקורתית החופשה הזו זוכה ל-5 כוכבים מ- 5 כוכבים.

ממליצה בחום למי שמחפש חופשה רגועה.!

5/5