מטיילים עם ילדים

הפתעת השבת- מסלול עין גדי

אז כפי שכולם יודעים הקורונה כאן איתנו וכנראה שתישאר איתנו עוד הרבה זמן, בינתיים התחלנו לחיות איתה "בשלום" התרגלנו להגיד שלום מרחוק ולתת חיבוק או כיף עם המרפק.

בין הסגר הראשון לשני החלטנו לנצל את אחת השבתות ולסוע עם הילדים לטייל, הפעם בחרנו בעין גדי.
נכנסנו לאתר ווידאנו כי ניתן להגיע, ואכן ניתן היה להגיע אך יש להירשם מראש באמצעות האתר.
עוד ציינו בטלפון והזכירו וביקשו שנדאג לאכול בטרם הכניסה לשמורה וזאת בשל הרצון של רשות הטבע והגנים לשמור על השמורה נקייה ולמנוע מהחיות המסתובבות שם לאכול שאריות של אוכל ואריזות של אוכל.

למי שיש מנוי המטמון הכניסה חופשית!

העמסנו את הילדים מוקדם בבוקר עם סנדוויץ' טיולים והבטחה לטיול צונן קליל ומרתק.

בכניסה מקבלים מפה ממליצה להסתכל עליה לפני שמתחילים את המסלול כדי לחשוב איפה רוצים לעצור במהלך המסלול (בערך כל חמש עד עשר ד' גג יש מפל מדהים ביופיו עם שיכשוכית קטנה)

כבר בכניסה למתחום ניתן לראות את היעלים מסתובבים להם ונחים בין העצים בצל ויחד איתם ראינו משפחות של שפני סלע מקפצים ממקום למקום, בשמורה יש גם יונקים נוספים הפעילים יותר בשעות הלילה, כמו: שועלים, זאבים ועטלפים, בצוקים מקננים עופות דורסים ואף נצפתה שם ציפור בשם הטריסטרמית ממשפחת הזרזירים. הילדים כל כך התלהבו והופתעו או יותר נכון נדהמו לראות את החיות מקרוב, מראה מדהים!

מאחר שהיינו עם ילדים בין הגילאים 3.5-10 החלטנו לבחור באחד המסלולים שיש לשמורה להציעה, לשמורת עין גדי יש 3 מתחמים:

1. נחל דוד
2. נחל ערוגות
3. מתחם עתיקות עין גדי

אנחנו בחרנו ללכת במסלול נחל דוד ולפי דרגת הקושי להחליט לאן אנחנו מתקדמים, כאלה אנחנו החלטתיים.!!

מהכניסה התקדמו בשביל קדימה לאחר כעשר דק' הליכה הגענו למרפסת המשקיפה על מפל מדהים וקריר, באתר המקום מוזכר כ"נאת המדבר" למרגלות המפל שיכשוכית קטנה ומהנה פשוט לנוח שם ולהתצטן לקראת הצעידה הבאה.

חשוב מאוד לבוא עם נעלים נוחות ולא כפכפים שהירידות למפלים ו/או בריכות עשויות להיות מחליקות.

משם המשכנו עם השביל למעלה מבעד למנהרת קנים למפל שולמית ובדרך ראינו ועצרנו בפינות חמד לנוח קצת לשתות מים והמשכנו הלאה.

המסלול בחלקו מוצל אך ברובו לא חשוב לבוא עם כובעים, מים והרבה סבלנות.

הנופים בדרך מדהימים ולמטיבי לכת נאמר לנו כי מומלץ מאוד להגיע למעיין עין גדי זהו מסלול תלול יותר וצר של טיפוס על ההרים. אנחנו עצרנו שם ושמרנו לנו תזכורת להמשיך מאותה הנקודה בהזדמנות אחרת, הנופים שראינו מדהימים ומרעננים מאוד.

בשל הקרבה לים המלח לא יכלנו לפספס את ההזדמנות לטבול גם שם ולמרוח בוץ סה"כ יום חוויית במיוחד לנו ולילדים.